ΧΩΡΙΟ – ΣΚΛΑΒΟΣ – ΠΑΛΙΟΚΑΣΤΡΟ- ΣΠΗΛΙΑ ΚΟΝΣΟΛΙΝΑΣ – ΠΑΡΑΛΙΑ ΚΑΣΤΡΟ – ΑΓΙΟΚΛΗΜΑ – ΦΙΔΑΚΙ (3)

A.Τοποθέτηση διαδρομής στο χάρτη και υψομετρική παράσταση διαδρομής

Μήκος διαδρομής: περίπου 8,5 χλμ.

Ώρες πορείας: περίπου 3:30

Βαθμό δυσκολίας: μέτριο

Υψόμετρο αρχής: 95 μ.

Μέγιστο υψόμετρο: περίπου 310 μ.

Υψόμετρο τέλους: 0 μ.

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ

Η διαδρομή ξεκινάει από το Χωριό, από την Υπαπαντή. Στρίβετε αριστερά λίγο πριν τον Άγ. Ευστάθιο και ακολουθώντας τσιμεντόδρομο και τη σήμανση προς «Σκιάδι», φτάνετε στη θέση Λεμπούνια, όπου υπάρχει γεφυράκι σε ρέμα και ευκάλυπτοι (περ. 750 μ.). Από εκεί είτε στρίβετε αριστερά σε  χωματόδρομο είτε συνεχίζετε στο ρέμα ευθεία και συναντάτε μονοπάτι, χωρίς όμως σήμανση, που θα σας οδηγήσει ύστερα από λίγο ξανά στο χωματόδρομο σε ένα σημείο όπου υπάρχει ένας μεγάλος «αμπουρδέκτης».

Συναντώντας την διασταύρωση αυτή κατευθυνόμαστε δεξιά.
Αριστερά από χωματόδρομο είτε δεξιά από μονοπάτι κατευθυνόμαστε στον αμπουρδέκτη.

Συνεχίζετε περνώντας το εκκλησάκι των Αγ. Αναργύρων και αγνοώντας ύστερα από λίγο χωματόδρομο που φεύγει αριστερά για τον Προφήτη Ηλία, ύστερα από 3.500 περ. μέτρα από το ξεκίνημα,φτάνετε στην τοποθεσία «Σκλάβος».

Αμουρδέκτης (Φωτογραφία Νίκος Ψίλλης).
Ι.Ν. Αγίων Αναργύρων.

Διασταύρωση Προφήτη Ηλία.Κατευθυνόμαστε δεξιά.
Με θέα το Χωριό

Ανηφορίζοντας από το δρόμο στη διασταύρωση, στρίβουμε αριστερά.

Εκεί μπαίνετε σε μονοπάτι και εν συνεχεία σε  παλιό καλντερίμι.

Αφετηρία των μονοπατιών (2 και 3)
Σκλάβος

Λίγο πιο κάτω από δύο πετρόχτιστες παλιές αγροικίες στ’ αριστερά του παλιού καλντεριμιού, (800μ. περίπου από την έναρξη στον «Σκλάβο», θα συναντήσετε δεξιά σας διακλάδωση για το μονοπάτι προς Παλιόκαστρο το οποίο και ακολουθείτε με κατεύθυνση ΒΔ.

Διακλάδωση (ευθεία για Σκιάδι Μαυροσπήλια και δεξιά Παλιόκαστρο – Αγιόκλημα)

Πατσαμούρα

Μετά από 450μ. φτάνετε σε μια διακλάδωση και μια πέτρινη χαρακτηριστική αγροικία όπου εσείς θα ακολουθήσετε το δεξί τμήμα με τη σήμανση αριθμός 3 με κατεύθυνση βόρεια κινούμενοι ανάμεσα σε παλιά πέτρινα κτίσματα που δίνουν στη διαδρομή μη ιδιαίτερη γραφικότητα στην περιοχή Κεφάλες.

Τσαλάκι
Κεφαλές
Αμπουρδέκτης (Κεφαλές)

Το μονοπάτι περνάει αριστερά από την ψηλότερη κορυφή που λέγεται «Παλιόκαστρο» και εκεί υπάρχουν ερείπια του αρχαίου κάστρου και η ονομαζόμενη «Σπηλιά της Κονσολίνας» στα οποία μπορείτε να φτάσετε από σηματοδοτημένο μονοπάτι που «φεύγει» δεξιά επιλέγοντας:α) ένα πιο απότομο που στρίβει δεξιά σε περίπου 20 μέτρα και περνάει από την «Πορτάρα» και απαιτεί προσοχή ή β) ακολουθώντας ένα πιο βατό που αρχικά κινείται ευθεία ισοϋψώς και κατόπιν στρίβει δεξιά ανηφορίζοντας προς την «σπηλιά της Κονσολίνας» και την κορυφή.

Ερχόμενοι απο δεξιά το μονοπάτι ευθεία κατηφορίζει προς το Κάστρο και το Αγιόκλιμα και δεξιά πάνω οδηγεί απο την Πορτάρα στο Παλαιόκαστρο (σπηλιά Κονσολίνας).
Πιο βάτο μονοπάτι που οδηγεί στην σπηλιά της Κονσολίνας και το Παλαιόκαστρο, σε σχέση με το μονοπάτι που περνάει από την Πορτάρα.

Η σπηλιά της Κονσολίνας (Παλαιόκαστρο)
Παλαιόκαστρο (σπηλιά Κονσολίνας) 365μ.
Πηγάδι με γούρνες
Η Πορτάρα (είσοδος Κάστρου)

Η Πορτάρα (είσοδος Κάστρου).
Το μονοπάτι στην κορυφογραμμή που οδηγεί στη σπηλιά της Κονσολίνας και στην Πορτάρα.
Βορειοδυτική ακτή της Κιμώλου απο το Παλαιόκαστρο (365μ.).
Θέα απο το Παλαιόκαστρο.

Επιστρέφοντας στο κεντρικό μονοπάτι, αφού περάσετε δίπλα από μια φυσική γούρνα, αρχίζετε να κατηφορίζετε ακολουθώντας το δεξί μονοπάτι με σήμανση στην τελευταία διασταύρωση. Κινείστε από την αρχή του μονοπατιού ανάμεσα σε ελαιώνες, αναβαθμίδες και ξερολιθιές. Σταδιακά κατηφορίζετε έχοντας αριστερά σας το Αιγαίο και δεξιά σας εντυπωσιακούς σχηματισμούς βράχων. Συνεχίζοντας κατηφορικά, βρίσκεστε σ’ ένα καλοδιατηρημένο αλώνι και λίγο πιο κάτω αντικρίζετε λαξευμένο σ’ ένα λείο βράχο, ένα σπιτάκι.

Από εκεί, προσεκτικά ακολουθείτε δεξιά κατηφορικά απότομο σημείο του μονοπατιού, ανατολικά του βράχου και πίσω του, περνάτε μέσα από εγκαταλελειμμένο αμπέλι, συνεχίζοντας στο μονοπάτι με τη ίδια σήμανση ανάμεσα σε πεζούλες με ελαιώνες, φτάνετε πολύ κοντά σε μια μικρή ρεματιά που βρίσκεται η πρόσβαση της παραλίας «Κάστρο» και 40μ. πιο πέρα από την αριστερή της άκρη υπάρχει μια μικρή πεταλόσχημη παραλία το «Φιδάκι», όπου τρέχει συνεχώς μέσα στη θάλασσα καυτό ιαματικό νερό. Αν δεν κατηφορίσετε προς την ακτή αλλά συνεχίσετε ανηφορικά και μετά  ισοϋψώς βόρεια, θα βρεθείτε μετά από 15’ στη δεύτερη παραλία της περιοχής που ονομάζεται «Αγιόκλημα».

Παραλίες Κάστρου (Φιδάκι) και Αγιοκλήματος
Φιδάκι (ανάβλυση θερμου ύδατος).

Εναλλακτικά: Υπάρχει η δυνατότητα για κυκλική διαδρομή, αν από την παραλία «Αγιόκλημα» συνεχίσετε στο μονοπάτι αριθμός 5 ακολουθώντας την καλή σήμανση κι ανηφορίζοντας ΒΑ ανάμεσα από τις αναβαθμίδες και τους ελαιώνες, αφού αφήσετε δεξιά κι αριστερά σας ερειπωμένες αγροικίες, να βρείτε το παλιό καλντερίμι, φτάνοντας στο διάσελο στη θέση «Γαμπάς» όπου υπάρχουν λεία εντυπωσιακά βράχια. Συνεχίζοντας στο λαξευμένο στο βράχο στην κυριολεξία μονοπάτι με κατεύθυνση νότιο ανατολική και νότια μετά, να φτάσετε στο εκκλησάκι της Παναγίας Χίμελης και από καλό καλντερίμι να κατεβείτε στο χωματόδρομο που θα σας οδηγήσει στο Χωριό από άλλη διαδρομή.

Αριθμός σήμανσης: 3, Συνολικό μήκος διαδρομής: 8,5χλμ.