ΧΩΡΙΟ – ΣΕΛΑΔΙ – ΜΑΥΡΟΔΑΣΟΣ – ΠΑΡΑΛΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ (1)

ΧΩΡΙΟ – ΣΕΛΑΔΙ – ΜΑΥΡΟΔΑΣΟΣ – ΠΑΡΑΛΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ

Α. Τοποθέτηση μονοπατιού στο χάρτη

Β. Υψομετρική παράσταση μονοπατιού

Μήκος διαδρομής: περίπου 7 χλμ.

Ώρες πορείας: περίπου 3

Βαθμός δυσκολίας: εύκολο

Υψόμετρο αρχής: περίπου 90 μ.

Μέγιστο υψόμετρο: περίπου 260 μ.

Υψόμετρο τέλους: 0 μ.

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ

Η διαδρομή ξεκινάει από το Χωριό, από την Υπαπαντή. Στρίβετε αριστερά λίγο πριν τον Άγ. Ευστάθιο και ακολουθώντας τσιμεντόδρομο και τη σήμανση προς «Σκιάδι», φτάνετε στη θέση Λεμπούνια, όπου υπάρχει γεφυράκι σε ρέμα και ευκάλυπτοι (περ. 750 μ.). Από εκεί είτε στρίβετε αριστερά σε  χωματόδρομο, είτε συνεχίζετε στο ρέμα ευθεία και συναντάτε μονοπάτι, χωρίς όμως σήμανση, που θα σας οδηγήσει ύστερα από λίγο ξανά στο χωματόδρομο σε ένα σημείο όπου υπάρχει ένας μεγάλος «αμπουρδέκτης».

Συναντώντας αυτήν την διασταύρωση κατευθυνόμαστε δεξιά.
Πηγαίνοντας αριστερά μέσω του χωματόδρομου, είτε δεξιά μέσω μονοπατιού, κατευθυνόμαστε στον αμπουρδέκτη.
Το Χωριό, από τους Αγ. Αναργύρους (Φωτογραφία Νίκος Ψίλλης)

Συνεχίζετε περνώντας το εκκλησάκι των Αγ. Αναργύρων και αγνοώντας ύστερα από λίγο τον χωματόδρομο που φεύγει αριστερά για τον Προφήτη Ηλία, μετά από 2.800 περ. μέτρα από το ξεκίνημα, φτάνετε στην αρχή του μονοπατιού, ένα καλοδιατηρημένο καλντερίμι ανάμεσα σε ελαιώνες και αμπελάκια.

Ι.Ν. Αγίων Αναργύρων (Φωτογραφία Νίκος Ψίλλης)
Διασταύρωση Προφήτη Ηλία. Κατευθυνόμστε δεξιά.

Το καλντερίμι κατηφορίζει και συνεχίζει ως μονοπάτι στην κοίτη ενός χειμάρρου. Σε λίγο αφήνετε την κοίτη του χειμάρρου, σε μια δεξιά στροφή όπου ένα παλιό καλντερίμι ανηφορίζει πάλι ανάμεσα σε ψηλές πετρόχτιστες ξερολιθιές, η τοποθεσία αυτή λέγεται Μαυρόδασος.

Παλιό Καλντερίμι
Σελάδι-Καλντερίμι

Σε λίγο, οι ελαιώνες αραιώνουν σιγά-σιγά και ξεδιπλώνεται μπροστά σας η θέα των βόρειων ακτών της Μήλου. Το μονοπάτι συνεχίζει δεξιά και ψηλά από την κοίτη του χειμάρρου. Μετά από διαδοχικές εναλλαγές κατηφορικών και ανηφορικών σημείων, θα δείτε από ψηλά την παραλία Ελληνικά και θα κατηφορίσετε προς την παραλία, από χωματόδρομο που συνδέεται με το μονοπάτι.

Τα Μαυροσπήλια από το μονοπάτι.
Παραλίες Ελληνικών και Δέκας.

Κάτω δεξιά η παραλία Μαυροσπήλια και μετά οι παραλίες Ελληνικών και Δέκας. Στο βάθος δεξιά, η Απολλωνία της Μήλου.

Εναλλακτική πορεία: Σε όσους αρέσει η περιπέτεια και έχουν σχετική εμπειρία, μπορούν να τροποποιήσουν την διαδρομή και στο σημείο που το μονοπάτι στρίβει δεξιά (φεύγοντας από την κοίτη του ρέματος και ανηφορίζει), να συνεχίσουν την κατάβαση προς τα Ελληνικά μέσα από την κοίτη, όπου θα συναντήσουν βάθρες και μικρά υψώματα που το χειμώνα μετατρέπονται σε λιμνούλες και καταρράκτες. Αυτή η εναλλακτική διαδρομή, μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ως επιστροφή προς το Χωριό, αν η κατάβαση γίνει από το κλασσικό μονοπάτι που περιγράφεται ανωτέρω.

ΕΛΛΗΝΙΚΑ – ΧΩΡΙΟ (ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ)

Α. Τοποθέτηση μονοπατιού στο χάρτη

Β. Υψομετρική παράσταση μονοπατιού

Μήκος διαδρομής: περίπου 5 χλμ.

Ώρες πορείας: περίπου 1:30

Υψόμετρο αρχής: περίπου 30 μ.

Μέγιστο υψόμετρο: περίπου 110 μ.

Υψόμετρο τέλους: περίπου 95 μ.

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ

Προσοχή: Η επιστροφή στο Χωριό από τα Ελληνικά μπορεί να γίνει με κάποιο όχημα ή πεζοπορικά.

Περπατώντας τον χωματόδρομο που ξεκινά από τα Μαυροσπήλια – Ελληνικά προς το Χωριό και λίγο πριν βγείτε στην άσφαλτο, στρίβετε αριστερά σε χωματόδρομο που οδηγεί προς το εξωκλήσι του Αγ. Κωνσταντίνου και Ελένης. Περίπου 650 μ. μετά, και πριν φτάσετε στο εξωκλήσι, στρίβετε δεξιά σε χωματόδρομο και κατευθύνεστε στο εξωκλήσι του Αγίου Παντελεήμονα με θέα τις παραλίες Αλυκής και Μπονάτσας. Από την ανατολική πλευρά του εξωκλησιού, ξεκινάει μονοπάτι χωρίς σήμανση αλλά ευδιάκριτο, χωρίς δυσκολία, αφού περάσετε από παλιό λατομείο, φθάνετε στο εκκλησάκι του Αγίου Μόδεστου που βρίσκεται λίγο έξω από το Χωριό.

Αριθμός σήμανσης: 1, Συνολικό μήκος διαδρομής: 7χλμ

Κατεβάστε το link της παραπάνω διαδρομής απο το Wikiloc: https://el.wikiloc.com/wikiloc/download.do?id=20626885

Follow this trail from your smartphone!