ΕΠΑΝΩ ΜΕΡΣΙΝΗ – ΠΑΡΑΛΙΑ ΦΑΡΟΥ (ΑΜΜΟΥΡΑ) (1)

Τοποθέτηση διαδρομής στο χάρτη και υψομετρική παράσταση διαδρομής

Μήκος διαδρομής: περίπου 7,0 χλμ.

Ώρες πορείας: περίπου 4:00

Βαθμός δυσκολίας :μέτριο

Υψόμετρο αρχής: 0 μ.

Μέγιστο υψόμετρο: περίπου 330 μ.

Υψόμετρο τέλους: 0 μ.

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ

Η πορεία ξεκινάει από την παραλία Επάνω Μερσίνη στη δυτική ακτή του νησιού και διασχίζοντας το νησί καταλήγει στην παραλία του Φάρου (Άμμουρα) στην ανατολική πλευρά. Η σήμανση είναι ανύπαρκτη στο μεγαλύτερο μέρος της διαδρομής και πρόκειται ουσιαστικά για ένα σύνολο από υπολείμματα παλιών μονοπατιών των βοσκών και γιδόστρατες ανάμεσα στην χαμηλή βλάστηση.

Σε ένα ύψωμα αριστερά διακρίνουμε μια ερειπωμένη πλέον κατοικία βοσκού και κινούμαστε προς τα εκεί. Με κατεύθυνση  ανατολικά κινούμαστε σε μια ρεματιά την εγκαταλείπουμε, συναντάμε δυο ακόμη τις οποίες τις διασχίζουμε κάθετα.

Μπροστά ορθώνονται οι ορεινοί όγκοι της ενδοχώρας που τους διατρέχουν κάθετα καταπράσινες ρεματιές. Η πορεία αλλάζει προς τα αριστερά, η κατεύθυνση γίνεται βόρεια – βορειανατολική, σε μια απότομη ανηφοριά με πορεία προς την κορυφή του λόφου. Έχοντας την κορυφή του λόφου μπροστά μας κινούμαστε προς την δεξιά του πλευρά. Από εκεί έχοντας φτάσει ήδη στο ψηλότερο σημείο της διαδρομής η πορεία συνεχίζει σε ίσιωμα και ελαφρές κατηφοριές με κατεύθυνση ανατολική – βορειανατολική και φτάνει στην ανατολική ακτή, όπου υπάρχει υψομετρικό κολωνάκι, «φυτεμένο» ανάμεσα σε βράχια. Μια εικόνα του νησιού τελείως διαφορετική από την δυτική, πιο άγρια, απότομη με βράχους που οδηγούν κάθετα στη θάλασσα.

Επάνω Μερσίνη -Παραλία Φάρου (Άμμουρα)
Επάνω Μερσίνη -Παραλλία Φάρου (Άμμουρα)

Από εδώ και πέρα το μονοπάτι να γίνεται σαφέστατο και η πορεία απότομα κατηφορική. Χαμηλά, ανάμεσα στους βραχώδεις σχηματισμούς, φαίνεται η πανέμορφη παραλία του Φάρου (Άμμουρα) και λίγο αργότερα κάνει την εμφάνισή του και ο φάρος, σε ένα ύψωμα επάνω από την παραλία.