ΧΩΡΙΟ – ΞΕΥΡΗ – ΜΑΤΣΑ – ΓΑΔΑΡΟΜΑΝΤΡΑ – ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΑ – ΟΡΜΟΣ ΣΟΥΦΙ (4)

ΧΩΡΙΟ – ΞΕΥΡΗ – ΜΑΤΣΑ – ΓΑΔΑΡΟΜΑΝΤΡΑ – ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΑ – ΟΡΜΟΣ ΣΟΥΦΙ

Α. Τοποθέτηση διαδρομής στο χάρτη

Β. Υψομετρική παράσταση διαδρομής

Μήκος διαδρομής: περίπου 6,5 χλμ.

Ώρες πορείας: περίπου2:30

Βαθμο δυσκολίας : εύκολο

Υψόμετρο αρχής: 95 μ.

Μέγιστο υψόμετρο: περίπου 210 μ.

Υψόμετρο τέλους: 0 μ.

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ

Η διαδρομή ξεκινά από το Χωριό, στρίβει αριστερά και δίπλα από το εκκλησάκι του Αγίου Ευσταθίου,  ακολουθούμε το πολύ καλά διατηρημένο καλντερίμι που περνάει από  καλλιεργημένους ελαιώνες σε αναβαθμίδες και με όμορφες ξερολιθιές. Συνεχίζοντας στην τοποθεσία Ξεύρη βλέπετε γύρω τα διάσπαρτα ξωκλήσια της Κιμωλιακής υπαίθρου.

(Φωτογραφία : Νίκος Ψίλλης).

Λίγα μέτρα πριν την διακλάδωση των δρόμων (Πέρου)

Ανηφορίζοντας χωρίς απότομες κλίσεις, θα φτάσετε σε χωματόδρομο που ακολουθώντας τον, θα βρεθείτε σε ένα κόμβο χωματόδρομων. Από εκεί θα ακολουθήσετε το μονοπάτι που θα βρείτε λίγο πιο κάτω (περ. 300 μ.) στ’ αριστερά σας με τον αριθμό 4. Στην αρχή το μονοπάτι κατηφορίζει στην πλαγιά του βουνού μετά κινείται στην θέση «Γαδαρόμαντρα» παράλληλα με το ρυάκι που διατηρεί λούμπες νερού σε ορισμένα σημεία ακόμη και το καλοκαίρι.

Κόμβος χωματόδρομων (Πέρου).Ερχόμενοι από το χωματόδρομο κάτω δεξιά, συνεχίζουμε ευθεία με κατεύθυνση Βόρειοδυτικα (πρός θάλασσα).
Γαδαρόμαντρα
Αρχή κατεβάσματος του μονοπατιού από του Πέρου για Μοναστήρια .

Θα αφήσετε στ’αριστερά σας ένα χτίσμα και μετά από λίγο το μονοπάτι ξαναμπαίνει στην κοίτη ενός χειμάρρου, ενώ δεξιά και αριστερά υψώνονται πλαγιές του βουνού. Το μονοπάτι θα σας φέρει μέσα από αμπέλια και πυκνούς καλαμιώνες στη βόρεια παραλία Μοναστήρια.

Άποψη της παραλίας των Μοναστηρίων.
Ι.Ν. Παναγίας Μοναστηριώτισσας (Φωτογραφία : Νίκος Ψίλλης).

Εσείς θα συνεχίσετε ως τα βράχια που υψώνονται στην αριστερή άκρη της ακτής και ακολουθώντας τη σήμανση επάνω στα βράχια θα φτάσετε σε 15’ στον πολύ καλά προφυλαγμένο από όλους τους ανέμους όρμο Σούφι. Αν σκαρφαλώσετε στα βράχια που βρίσκονται στο τέλος της ακτής (διακρίνεται το μονοπάτι) θα εντυπωσιαστείτε από τα πολύχρωμα και εντυπωσιακά αλλού λεία και αλλού άγρια βράχια.

Διαδρομή ανάμεσα στο Σούφι και στα Μοναστήρια.
Σούφι (Φωτογραφία : Νίκος Ψίλλης).
Πανοραμική φωτογραφία της παραλίας στο Σούφι.
Σούφι

Με θέα τα Μοναστήρια από την πίσω Χώνη.
Γαμπάς

Πανοραμική φωτογραφία του Γαμπά

Follow this trail from your smartphone!

Trail identifier

14831329

Κυκλική πεζοπορική διαδρομή που διασχίζει το νησί, περνάει από όμορφα σημεία και προσφέρει άπλετη θέα. Περνάει από την παραλία Μοναστήρια και τον μικρό κόλπο στο Σούφι με τα κρυστάλλινα νερά που είναι προστατευμένος από όλους τους ανέμους.

Το μονοπάτι είναι καθαρό και μερικώς σημαδεμένο ως μονοπάτι 4. Στη διαδρομή δεν υπάρχει νερό, ενώ οι παραλίες διαθέτουν σκιά. Τα ορειβατικά μποτάκια κρίνονται απαραίτητα. Συνολικές ώρες καθαρής πορείας περίπου 5.

Μπορεί να συνδυαστεί με geocaching.

Α circular route that crosses the island, passes by spots of natural beauty and offerrs great views. It reaches the beautiful beach of Monastiria and the small bay of Soufi with the crystal blue waters, protected from all winds. There is shade on both beaches.

The trail is clear and partly signed as trail 4. There is no water along the route. Hiking boots are recommended. Total hiking hours: 5.