ΠΑΝΑΓΙΑΣ Τ’ ΑΥΛΑΚΙ – ΠΑΡΑΛΙΑ ΦΑΡΟΥ (ΑΜΜΟΥΡΑ) (2)

Τοποθέτηση διαδρομής στο χάρτη και υψομετρική παράσταση διαδρομής

Μήκος διαδρομής: περίπου 6,9 χλμ.

Ώρες πορείας: περίπου 4:00

Βαθμος δυσκολίας: μέτριο

Υψόμετρο αρχής: 0 μ.

Μέγιστο υψόμετρο: περίπου 330 μ.

Υψόμετρο τέλους: 0 μ.

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ

Η πορεία ξεκινάει από την παραλία «Της Παναγιάς τ’ αυλάκι» στη δυτική ακτή του νησιού και διασχίζοντας το νησί καταλήγει στην παραλία του Φάρου (Άμμουρα) στην ανατολική πλευρά. Η σήμανση είναι ανύπαρκτη στο μεγαλύτερο μέρος της διαδρομής και πρόκειται ουσιαστικά για ένα σύνολο από υπολείμματα παλιών μονοπατιών των βοσκών και γιδόστρατες ανάμεσα στην χαμηλή βλάστηση.

Ένα σαφές μονοπάτι οδηγεί ύστερα από 10 περίπου λεπτά στην εκκλησία της Παναγίας και στη συνέχεια στην κατοικιά του μοναδικού σήμερα βοσκού του νησιού. Από εκεί με πορεία νοτιοδυτική το μονοπάτι ανεβαίνει στην πλαγιά έχοντας αριστερά εντυπωσιακούς σχηματισμούς ώσπου περνάει τη ράχη και συνεχίζει στην άλλη πλευρά της πλαγιάς αφήνοντας δεξιά την γραμμή της πλαγιάς.

Φτάνει στη ρίζα της κορυφής ενός  λόφου τον οποίον παρακάμπτετε από δεξιά και στη συνέχεια φτάνει σε δεύτερο που επίσης παρακάμπτετε από δεξιά και φτάνετε στο σημείο όπου οδηγεί το μονοπάτι από την Επάνω Μερσίνη.

Επάνω Μερσίνη -Παραλία Φάρου (Άμμουρα)

Από εκεί έχοντας φτάσει ήδη στο ψηλότερο σημείο της διαδρομής η πορεία συνεχίζει σε ίσιωμα και ελαφρές κατηφοριές με κατεύθυνση ανατολική – βορειανατολική και φτάνει στην ανατολική ακτή, όπου υπάρχει υψομετρικό κολωνάκι, «φυτεμένο» ανάμεσα σε βράχια. Μια εικόνα του νησιού τελείως διαφορετική από την δυτική, πιο άγρια, απότομη με βράχους που οδηγούν κάθετα στη θάλασσα.

Από εδώ και πέρα το μονοπάτι να γίνεται σαφέστατο και η πορεία απότομα κατηφορική. Χαμηλά, ανάμεσα στους βραχώδεις σχηματισμούς, φαίνεται η πανέμορφη παραλία του Φάρου (Άμμουρα) και λίγο αργότερα κάνει την εμφάνισή του και ο φάρος, σε ένα ύψωμα επάνω από την παραλία.