ΧΩΡΙΟ – ΧΙΜΕΛΗ – ΓΑΜΠΑΣ – ΠΑΡΑΛΙΑ ΑΓΙΟΚΛΗΜΑ -ΦΙΔΑΚΙ (5)

ΧΩΡΙΟ – ΧΙΜΕΛΗ – ΓΑΜΠΑΣ – ΠΑΡΑΛΙΑ ΑΓΙΟΚΛΗΜΑ -ΦΙΔΑΚΙ

Τοποθέτηση διαδρομής στο χάρτη και υψομετρική παράσταση διαδρομής

Μήκος διαδρομής: περίπου 6,8 χλμ.

Ώρες πορείας: περίπου 3:00

Βαθμός δυσκολίας: μέτριο

Υψόμετρο αρχής: 95 μ.

Μέγιστο υψόμετρο: περίπου 240 μ.

Υψόμετρο τέλους: 0 μ.

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ

Η διαδρομή ξεκινά από το Χωριό, στρίβει δίπλα και αριστερά από το εκκλησάκι του Αγίου Ευσταθίου, ακολουθούμε το πολύ καλά διατηρημένο καλντερίμι που περνάει από  καλλιεργημένους ελαιώνες σε αναβαθμίδες και με όμορφες ξερολιθιές.

Πάνω Κλήμα από το μονοπάτι (Φωτογραφία : Νίκος Ψίλλης).

Το Ξαπλοβούνι από το μονοπάτι.

Το γεφύρι του Επάνω Κλήματος (Φωτογραφία : Νίκος Ψίλλης).

Κάτω δεξιά σας βλέπετε σε άλλο καλντερίμι το μοναδικό παλιό πέτρινο γεφύρι του νησιού και το ανατολικό δίκτυο μονοπατιών και δρόμων του νησιού. Συνεχίζοντας στην τοποθεσία Ξεύρη βλέπετε γύρω τα διάσπαρτα ξωκλήσια της Κιμωλιακής υπαίθρου και την θέα στο γεωλογικό ανάγλυφο του σχεδόν στρογγυλού νησιού. Ανηφορίζοντας, θα φτάσετε σε χωματόδρομο που ακολουθώντας τον, θα βρεθείτε σε ένα κόμβο χωματόδρομων.

Κόμβος χωματόδρομων (Πέρου).Ερχόμενοι από το χωματόδρομο κάτω δεξιά, συνεχίζουμε ευθεία με κατεύθυνση Βόρειοδυτικα (πρός θάλασσα).

Από εκεί έχετε τη δυνατότητα ή να ακολουθήσετε αμέσως μόλις περάσετε τη διασταύρωση κατηφορικό καλντερίμι στα αριστερά που φτάνει στο χωματόδρομο που υπάρχει η τσιμενταρισμένη υπόγεια δεξαμενή νερού με ποτίστρα ή να ακολουθήσετε τον κατηφορικό χωματόδρομο μέχρι να φτάσετε στο προαναφερόμενο πηγάδι-δεξαμενή. Από το σημείο αυτό αρχίζει ανηφορικό καλοδιατηρημένο καλντερίμι με τη σήμανση αριθμός 5. Ανηφορίζοντας περνά κάτω από το ξωκλήσι της Παναγιάς Χίμελης και συνεχίζοντας φτάνει στο διάσελο με θέα στις βόρειες ακτές και προς το Χωριό.

Ξωκκλήσι της Παναγίας στη Χίμελη.  Μετά το διάσελο το καλοδιατηρημένο μονοπάτι συνεχίζει για περίπου 20’ σχεδόν  ισοϋψώς και φτάνει σε λείο εκτεταμένο βράχο (περιοχή Αχλαδιές) με απεριόριστη θέα σε ολόκληρη τη βόρεια πλευρά του νησιού. Ακολουθώντας το σχεδόν  λαξευμένο μονοπάτι ( Η κόκκινη σήμανση αριστερά οδηγεί στο Παλαιόκαστρο, συνεχίζουμε ευθεία) στο βράχο στη θέση «Γαμπάς», συνεχίζετε στο διάσελο όπου αφήνοντας δεξιά ερείπια αγροικιών αρχίζετε να κατηφορίζετε στρίβοντας αριστερά και  κατηφορικά με δυτική κατεύθυνση.

Περιοχή Αχλαδιές. Η κόκκινη σήμανση αριστερά οδηγεί στο Παλαιόκαστρο, συνεχίζουμε ευθεία.

Το μονοπάτι κατεβαίνει απο το διάσελο στην παραλία Αγιόκλημα.

Αγίοκλημα

Το μονοπάτι κατηφορίζοντας περνά από ερειπωμένες αγροικίες και μέσα από ελαιώνες και φίδες καταλήγει στην παραλία Αγιόκλημα. Κολυμπώντας μπορείτε να φτάσετε στη μικρή παραλία Φιδάκι, σημείο που πολύ καυτό νερό κυλάει από πηγή μέσα στη θάλασσα..

Αγιόκλημα

Φιδάκι

Παραλίες Κάστρου και Αγιοκλήματος.