ΧΩΡΙΟ – ΣΚΛΑΒΟΣ – ΣΚΙΑΔΙ

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ

Ξεκινάμε από το κτίριο του ΟΤΕ που βρίσκεται στον κεντρικό δρόμο του χωριού δίπλα στην εκκλησία της Υπαπαντής (Θεοσκέπαστη) με  κατεύθυνση προς τον Άγιο Ευστάθιο. Ακολουθώντας τον τσιμεντοστρωμένο δρόμο και την σήμανση προς Σκιάδι φτάνουμε στην θέση Λεμπούνια όπου  υπάρχει γεφυράκι πάνω σε ρέμα και ευκάλυπτοι. Η απόσταση μέχρι εκεί είναι 750 μέτρα. Σ’ εκείνο το σημείο είτε στρίβουμε αριστερά ακολουθώντας την σήμανση, είτε συνεχίζουμε την διαδρομή παράλληλα με το ρέμα η οποία δεν έχει σήμανση αλλά θα μας οδηγήσει μετά από λίγο ξανά στον χωματόδρομο στο σημείο που υπάρχει ο Αμπουρδέκτης (δεξαμενή συλλογής ομβρίων υδάτων) .

Συναντώντας τη διασταύρωση αυτή , κατευθυνόμαστε δεξιά.

Αριστερά από χωματόδρομο είτε δεξιά από μονοπάτι κατευθυνόμαστε στον αμπουρδέκτη.

Το πρώτο τμήμα της διαδρομής για το Σκιάδι είναι το ίδιο μ’ αυτό που οδηγεί στο Παλαιόκαστρο. Σ’ αυτό το αρχικό σκέλος, ακολουθώντας τον ένα ή τον άλλο τρόπο οδηγούμαστε στα όρια της κατοικημένης περιοχής. Μετά από  πορεία που κρατάει γύρω στην μισή ώρα συναντάμε το ξωκλήσι των Αγίων Αναργύρων και λίγο παρακάτω τον Προφήτη Ηλία. Συνεχίζουμε την πορεία μας ακολουθώντας την σήμανση. Μέχρι εκείνο το σημείο ο δρόμος είναι κατάλληλος και για τροχοφόρα (η απόσταση από το χωριό μέχρι το σημείο εκείνο είναι 3.500 μέτρα).

Με θέα το Χωριό (Φωτογραφία Νίκος Ψίλλης)

Αμπουρδέκτης (Φωτογραφία Νίκος Ψίλλης)

Ι.Ν. Αγίων Αναργύρων (Φωτογραφία Νίκος Ψίλλης).

Διασταύρωση Προφήτη Ηλία.Κατευθυνόμαστε δεξιά.

(Φωτογραφία Νίκος Ψίλλης)

Τότε συναντάμε την διασταύρωση για το Σκιάδι. Εκεί ακολουθούμε το τμήμα του δρόμου με κατεύθυνση προς τα αριστερά. Παρακάτω το μονοπάτι στενεύει και συνεχίζεται κατά μήκος της πλαγιάς ενώ δεξιά μας αντικρίζουμε την κορυφή του Σκλάβου στην οποία δεσπόζει ο αναμεταδότης του ΟΤΕ. Καθώς αφήνουμε πίσω μας τον Σκλάβο το μονοπάτι χωρίζεται στα δυο. Η κατεύθυνση που βρίσκεται προς τα δεξιά οδηγεί στα ερείπια του Παλαιόκαστρου.

Βαδίζουμε ακολουθώντας το αριστερό σκέλος και μπαίνουμε στο μονοπάτι που συνεχίζεται πάνω σε παλιό καλντερίμι. Από εκείνο το σημείο αρχίζει να φαίνεται το πέτρινο μανιτάρι που ονομάζουμε Σκιάδι και για να φτάσουμε, αρκεί να συνεχίσουμε να πορευόμαστε ακολουθώντας το ίχνος του μονοπατιού. Από το Σκιάδι ακολουθώντας βορειοδυτική πορεία με κατεύθυνση προς την θάλασσα μπορούμε να κατέβουμε στην παραλία στην περιοχή Μαυροσπήλια.

Ανηφορίζοντας από το δρόμο στη διασταύρωση, στρίβουμε αριστερά.

Αφετηρία των μονοπατιών 2 και 3

Περιοχή Κακό Σκαλί

Διακλάδωση (ευθεία για Σκιάδι Μαυροσπήλια και δεξιά Παλιόκαστρο – Αγιόκλημα).

Αμάραντος

Διασταύρωση :αριστερά προς Σκιάδι ,δεξιά προς Μακρόπουντα και Θέρμα.

Σκιάδι (Φωτογραφία Νίκος Ψίλλης)